Al vanaf de introductie van de Ténéré 700 is dit een enorm succesvol model voor Yamaha. In heel Europa is er een grote vraag naar deze veelzijdige en wendbare Adventure-motorfiets. Met zijn legendarische CP2-motor met hoog koppel, compact chassis en wielophanging met lange veerweg heeft de Ténéré bewezen dat het de motorfiets is waar veel motorrijders op hebben gewacht; een waardige opvolger van de originele machine die de Adventure-categorie in de jaren tachtig een kickstart gaf en het verkennen van de wereld tot een realiteit maakte voor duizenden eigenaren.
Ténéré 700 Raid Prototype – Technische hoogtepunten
Motorblok
- Akrapovič-raceuitlaat van volledig titanium
- GYTR-ECU
- Hoogwaardige airbox en filter
- Tandwiel voor eindaandrijving met 48 tanden
- Extra grote radiator
- Dubbele koelventilatoren
- Nieuw waterpompdeksel
- Nieuwe oliekoeler
- Zware Rekluse-koppeling
- Tweedelig koppelingsdeksel
- Nieuwe koppelingshendel
Vering
- 48 mm voorvork met lange veerweg – 270 mm
- Drievoudige CNC-klemmen
- Nieuwe achterschokdemper met lange veerweg – 260 mm
- Nieuwe achterwielophanging
Remmen
- Hoge specificatie enkele voorrem – 300 mm
- Race-remschoen
- Hoofdcilinder van voorrem is geüpgraded
- Nieuwe remhendel
- Overmaatse remschijf met een diameter van 267 mm
- Nieuwe montagebeugel remklauw
- Staal gevlochten remslangen voor en achter