Met een gesmeerde ketting rijdt de motor beter, de ketting gaat tot driemaal zo lang mee en de tandwielen zijn ook minder snel aan vervanging toe. Wij hebben twee toppers voor je op de plank staan. Ieder met eigen voordelen.

Osco Oiler

Omdat het een smeren van een ketting een tijdrovend karweitje is (dat geldt speciaal voor motoren zonder middenbok), heeft OSCO veel tijd gestoken in onderzoek en uiteindelijk in de ontwikkeling van een smeersysteem dat vrij is van ongemakken. De OSCO Chain Oiler is het resultaat.

De OSCO is een reservoir gevuld met speciale kettingolie. Deze olie loopt via een slangetje, van het reservoir naar de ketting. Trek je aan de dop van het reservoir dan geeft deze onder veerdruk een vaste dosis van 2cc af. Heel simpel dus.

De OSCO heeft de volgende voordelen:

  • Je ketting gesmeerd in enkele seconden
  • Eenmalige investering die snel is terug verdiend
  • De vaste dosis van 2cc is goed voor circa 350 km rijden
  • Met een vol reservoir kan circa 7500 km worden gereden, ideaal voor vakanties
  • Het systeem tapt geen ‘signalen’ af van de motor, waardoor storingen worden tegen gegaan
  • Dankzij de duidelijke gebruiksaanwijzing en bijgeleverde bevestigingsmaterialen is de OSCO makkelijk te monteren. Wij kunnen de OSCO voor je monteren. Omdat niet iedere motor hetzelfde is, kunnen de montagekosten iets verschillen. Neem gerust contact met ons op om te vragen wat montage voor jouw motor kost.

    De Osco wordt geleverd inclusief montagemateriaal en olie voor twee reservoirs.

    LET OP: Er zijn mensen die beweren dat motorolie een prima alternatief is om de oiler mee te vullen. Dit is niet waar. De olie moet een bepaalde viscositeit (stroperigheid) hebben en motorolie heeft dit niet. Gebruik daarom uitsluitend OSCO olie, zodat je zeker weet dat de ketting ook werkelijk gesmeerd wordt.

    Scottoiler

    Al meer dan 20 jaar levert de firma Scottoiler een kettingsysteem, waarmee de levensduur van ketting en tandwielen aanzienlijk wordt verlengd (tot zeven keer zo lang volgens meneer Scottoiler zelf).

    Wat ook niet onbelangrijk is, is dat tijdens lange ritten en vakanties het gesleep met spuitbussen, potten vet, kwasten en nog meer van dat soort vieze troep hiermee tot het verleden behoort. Het systeem werkt simpelweg op basis van de zwaartekracht en wordt gestuurd door middel van het vacuum van de carburateur of het injectiesysteem, en is daardoor dan ook op bijna elke motorfiets te monteren.

    De Scottoiler is traploos instelbaar, waardoor de olie makkelijk te doseren is en afhankelijk van de (weers)omstandigheden gaat 1 liter van de speciale Scottoiler-olie ongeveer 25.000 tot 30.000 kilometer mee. De firma Scottoiler geeft op al haar producten een jaar garantie.

    De nieuwste generatie Scottoiler is gebaseerd op technologie uit de MotoGP en hoeft niet meer aangesloten te worden op het vacuum van de carburateur. Het zogenaamde E-system wordt simpelweg op de accu aangesloten. De ingebouwde acceleratiemeter bepaald de dosis olie en geeft deze af aan de ketting.

    De voordelen van het E-system op een rijtje:

  • Volautomatisch systeem
  • Multifunctioneel grafisch display
  • Acceleratiemeter die G krachten weergeeft
  • Eenvoudige installatie (plug and play)
  • Olie niveau aanduiding
  • Temperatuurmeter
  • Geeft alleen olie bij beweging
  • Tot zeven keer langere levensduur van de ketting
  • Dankzij de duidelijke gebruiksaanwijzing en bijgeleverde bevestigingsmaterialen is de Scottoiler makkelijk te monteren. Wil je de Scottoiler door ons laten monteren, dan kan dat. Neem gerust contact met ons op om te vragen wat montage voor jouw motor kost.